חברות יחסי ציבור

מדי שנה גוברת המודעות לצורך בשירותים של יועצי תקשורת, יועצים עסקיים, אנשי שיווק, במאים, עורכים, בוני אתרים, מנהלי קמפיינים ברשתות החברתיות ועוד..  כיום, מרבית העסקים נעזרים בשלל שירותים כדי להגיע לחשיפה ויצירת עניין בקרב קהל המטרה.  ובשפת היומיום לידים! וזאת על מנת  להתפתח מבחינה עסקית ותדמיתית, להיחשף בפני קהל לקוחות פוטנציאליים ולצבור מוניטין בקרב הציבור. בעולם החדש, יחסי הציבור עברו מתיחת פנים שמצריכה ידע וניסיון בניהול  המדיות השונות בהן ניתן לפרסם, לכתוב, להצטלפ, לנאום ודרך זאת לפנות ללקוחות פוטנציאליים, אם בעבר עולם יחסי הציבור התמקד בעיקר בעיתונות, הרי שהיום תפקידיה של חברת יחסי ציבור הוא לתקשורת בכל האמצעים הזמינים להנגשת העסק.

מה תפקידן של חברות יחסי ציבור?

באופן כללי, תפקידה של חברת יחסי ציבור דיגיטלים הוא לדאוג למוניטין חיובי ולכמה שיותר אזכורים חיוביים בפני קהל לקוחות פוטנציאלי באמצעות הפלטפורמות השונות. מעבר לתפקידן להעביר את המסר לגורמים הרלוונטיים, עליהן לייצר את הסיפור שיעניין את הגורמים הרלוונטיים לפרסם בפני הקוראים.הגולשים,המאזינים, הצופים.חברות יחסי ציבור

בעולם התקשורת הישן, ההודעות לעיתונות התבצעו באמצעות חברות יחסי ציבור, אשר עליהן להעביר את המידע הענייני ביותר בכדי לעלות את הסיכוי לפרסום תוך מתן דגש על רלוונטיות הכתבה לקהל היעד הפוטנציאלי.

תפקיד נוסף של חברות יחסי ציבור הוא לארגן מפגשים בהם שותפים ידוענים או בעלי דעה בכדי לעורר את עניין הציבור.כיום רשת האינטרנט מציעה מגוון רחב של בלוגים בתחומים שונים ועל החברות הדואגות ליח"צ של המותג לארגן מפגשים בהם יוכלו הבלוגרים והכתבים לקבל מידע אודות המוצרים או השירותים של החברה, כלומר נדרש ניהול של דאטה עבור בלוגרים בכל תחום.

האם חברות יחסי הציבור אחראיות גם למוניטין ברשת?

כיום, 70% מהלקוחות בודקים את שם המותג במנוע החיפוש של Google לקראת החלטתם האם להשתמש במוצר או השירות של אנשי המקצוע ובעלי העסקים. מטרתם של אנשי התקשורת היא לדאוג לאזכורים חיוביים וכתבות תוכן ענייניות בפורטלים המובילים, אשר יוצגו בפני הגולשים במנוע החיפוש של Google.

יצירת הספינים התקשורתיים ויצירת התכנים (שאינם פרסומיים בשונה מתפקידיה של חברות הפרסום) יוצרות את המוניטין החיובי של המותג.

שימוש נוסף בחברות המציעות שירותי יח"צ נעשה בזמני משבר תקשורתיים, לא פעם חברות "הסתבכו" עם כלי התקשורת והיו מעורבות בפרשות שונות, תפקידן של אנשי יחסי הציבור הוא לעדן את הפרסומים ולחלץ את החברה מהמשבר התקשורתי אליו נקלעה.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>