חברות יחסי ציבור

מדי שנה גוברת המודעות לצורך בשירותם של חברות יחסי ציבור. כיום, מרבית העסקים נעזרים בשירותיו של איש יחסי ציבור או חברת יחסי ציבור בשלב מסוים, על מנת להתפתח מבחינה עסקית ותדמיתית, להיחשף בפני קהל לקוחות פוטנציאליים ולצבור מוניטין בקרב הציבור. בעולם המודרני, קיימות מדיות שונות בהן ניתן לפרסם ולפנות ללקוחות פוטנציאליים, אם בעבר עולם יחסי הציבור התמקד בעיקר בעיתונות, הרי שהיום תפקידיה של חברת יחסי ציבור הוא לדאוג לאזכורים חיוביים גם ברשת האינטרנט, בטלוויזיה, ברדיו ועוד…

מה תפקידן של חברות יחסי ציבור?

באופן כללי, תפקידה של חברת יחסי ציבור הוא לדאוג למוניטין חיובי ולכמה שיותר אזכורים חיוביים בפני קהל לקוחות פוטנציאלי באמצעות הפלטפורמות השונות. מעבר לתפקידן להעביר את המסר לגורמים הרלוונטיים, עליהן לייצר את הסיפור שיעניין את הגורמים הרלוונטיים לפרסם בפני הקוראים.חברות יחסי ציבור

מאז ומעולם, ההודעות לעיתונות התבצעו באמצעות חברות יחסי ציבור, אשר עליהן להעביר את המידע הענייני ביותר בכדי לעלות את הסיכוי לפרסום תוך מתן דגש על רלוונטיות הכתבה לקהל היעד הפוטנציאלי.

תפקיד נוסף של חברות יחסי ציבור הוא לארגן מפגשים בהם שותפים ידוענים או בעלי דעה בכדי לעורר את עניין הציבור. רשת האינטרנט מציעה מגוון רחב של בלוגים בתחומים שונים ועל החברות הדואגות ליח"צ של המותג לארגן מפגשים בהם יוכלו הבלוגרים והכתבים לקבל מידע אודות המוצרים או השירותים של החברה.

האם חברות יחסי הציבור אחראיות גם למוניטין ברשת?

כיום, 70% מהלקוחות בודקים את שם המותג במנוע החיפוש של Google לקראת החלטתם האם להשתמש במוצר או השירות של אנשי המקצוע ובעלי העסקים. מטרתן של חברות היח"צ הוא לדאוג לאזכורים חיוביים וכתבות תוכן ענייניות בפורטלים המובילים, אשר יוצגו בפני הגולשים במנוע החיפוש של Google.

יצירת הספינים התקשורתיים ויצירת התכנים (שאינם פרסומיים בשונה מתפקידיה של חברות הפרסום) יוצרות את המוניטין החיובי של המותג.

שימוש נוסף בחברות המציעות שירותי יח"צ נעשה בזמני משבר תקשורתיים, לא פעם חברות "הסתבכו" עם כלי התקשורת והיו מעורבות בפרשות שונות, תפקידן של אנשי יחסי הציבור הוא לעדן את הפרסומים ולחלץ את החברה מהמשבר התקשורתי אליו נקלעה.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>